מגנזיום - איך הוא יכול לעזור ואיפה נמצא אותו?

הוא מאזן את לחץ הדם, מסייע בשמירה על המפרקים כמו גם על העצמות, ביכולתו לחזק את המוח, לסייע לסובלים ממיגרנות ולמנוע התכווצויות בלתי רצוניות. כל הסיבות שהופכות את המגנזיום לאחד המינרלים החיוניים בגוף.
 

זה לא מכבר נמצא שמבוגרים רבים סובלים ממחסור במגנזיום, במיוחד בעולם המערבי. המגנזיום הוא מינרל חשוב מאין כמותו, הוא חיוני לתפקוד הגוף, הוא מסייע לייצר אנרגיה ואף עוזר לפעילות תקינה של הלב. היות ומינרל זה תורם לשלוש מאות תהליכים ביוכימיים בגוף, כאשר ישנו מחסור במגנזיום, ההשפעה ניכרת והמחסור עלול להוביל להיווצרותן של מחלות או בעיות בריאותיות כאלו ואחרות ביניהן - הפרעות בקצב הלב, בעיות לחץ דם, פגיעה במפרקי הגוף וירידה בצפיפות העצם, סוכרת, התכווצויות בלתי רצוניות אשר גורמות לכאבים, חרדות, דיכאון ותיאבון ירוד. כמובן שכל התופעות הללו, הופכות להיות אקוטיות יותר ככל שהאדם הולך ומזדקן ועמו מזדקן גם הגוף.

כיצד נגרם מחסור במגנזיום?

בשנים האחרונות מזון מעובד הפך להיות חלק נכבד מהתפריט של אחוז גדול מכלל האוכלוסייה. מזון זה אינו עשיר בוויטמינים או מינרלים כמו מגנזיום ועם הזמן וככל שהתזונה אינה מאוזנת, מחסור זה הולך וגדל ולכן משפיע בעיקר על אנשים מבוגרים. מלבד תזונה שאינה נכונה, מחסור במגנזיום עלול להיגרם כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות כמו למשל תרופות להורדת לחץ דם וכן מיכולות ספיגה פחות טובות, ביחס לאנשים אחרים.

כיצד מגנזיום תורם לגוף?

למגנזיום תועלות רבות וביניהן אלו הבאות :

  • הוא מעודד את פעילות המוח
  • הוא מגביר יכולות למידה וזיכרון
  • הוא תורם ליכולות קוגניטיביות
  • באמצעות המינרל ניתן למנוע דמנציה בגילאים המבוגרים
  • הוא שומר על צפיפות העצם
  • הוא מזרז את המטבוליזם בגוף
  • הוא משפר פעילות הורמונאלית
  • הוא מסייע ללב ולשרירים
  • הוא תורם לפעילותם של שרירי הגוף
  • הוא עוזר לשמירה על לחץ דם תקין

מקורות לצריכת מגנזיום

במידה וקיים מחסור של מגנזיום בגוף, על תופעות הלוואי שלו, ניתן ליטול תוספי תזונה המכילים מגנזיום, כמובן שבהמלצת רופא מטפל או תזונאי/ת. עם זאת, מלבד תוספי תזונה, אי אפשר להתעלם מכך שהמגנזיום נמצא גם במקורות טבעיים כך ששינוי התזונה יכול לעשות פלאים לגוף. כאמור, ניתן למצוא מגנזיום במאכלים שונים כמו למשל: בירקות ועלים ירוקים כמו בזיליקום, תרד, שמיר, פטרוזיליה וארטישוק. כמו כן, המגנזיום נמצא במאכלים כמו קטניות למיניהן, גרעינים, שקדים, מוצרי סויה, סובין, נבט חיטה, ערמונים, אגוזים, כוסמת, אורז מלא ועוד מאכלים רבים וטובים אחרים.

מינונים מומלצים

על מנת להגדיל את צריכת המגנזיום בהתאם למינונים מומלצים כדאי לפנות לגורם מוסמך בנושא אשר יכול לספק ייעוץ והכוונה מקצועיים. יחד עם זאת, אין ספק שהכנסת המינרל החיוני לתפריט היומיומי, שלא בצורה מוגזמת, יכולה לשפר באופן ניכר את איכות החיים ועמה את תחושת הבריאות הכללית.

 

מחפשים בית אבות?

זקוקים לפתרון מיידי להוריכם?

פנו אלינו ונמצא פתרון יחדיו ! שיחת חינם 1-800-210-757

צור קשר

  • captcha

    הכניסו את הקוד המופיע בתמונה
  •